niedziela, 11 sierpnia 2013

Tutorial: Koronkowy brzeg w technice pergaminowej

Witajcie,
Dziś przygotowałam dla Was tutorial, jak zrobić efektowny brzeg na kartce wykonanej w technice pergaminowej.

Potrzebujemy:
kalkę pergaminową
podkładkę do wytłaczania i perforacji
linijkę
piórko
tusz biały
narzędzie 3-igłowe do perforacji
nożyczki
narzędzie kulkowe nr 1,0
klej Magic
tekturkę, na której przykleimy gotową pracę


Przy pomocy piórka, tuszu i linijki


na kalce rysujemy prostokąt. Musi on być mniejszy o co najmniej 2 cm od naszej bazy, do której będziemy przyklejać gotową pracę.


Następnie rozpoczynamy perforację na stronie, na której rysowaliśmy prostokąt.
Na końcu jednego z boków wbijamy narzędzie do perforacji.


Następnie przesuwamy się się narzędziem pamiętając, że pierwsza igła wchodzi w miejsce po ostatnim wbiciu


W ten sposób postępujemy z całą pracą. Staramy się, aby igły nie przekroczyły boków narysowanego prostokąta.


Gdy skończymy perforację pracy, przystępujemy do wykonania ozdobnej koronki.


Pracę przewracamy na lewą stronę - będzie łatwo wyczuwalna i widoczna ostrość perforacji.
Przy pomocy narzędzie kulkowego 1,0 przy co drugiej dziurce rysujemy półkole.


Pracę znów rozpoczynamy od jednego z wierzchołków i poruszamy się wokół całego prostokąta.


Wracamy na prawa stroną.


Teraz czeka nas wycięcie pracy. Ponieważ ciężko jest to pokazać na zdjęciach pozwolę sobie odesłać Was do filmu instruktażowego, który kiedyś znalazłam na YouTube. Pani na filmie pokazuje ruch, który jest konieczny przy wycinaniu, i który pozwala uzyskać ładne ząbki. Zachęcam do obejrzenia :)


Po wycięciu pracy pozostaje nam już tylko ozdobienie środka i przyklejenie do bazy.

Ja na mojej pracy umieściłam kosz pełen pergaminowych kwiatków


I jeszcze sam kosz z bliska :)


Mam nadzieję, że mój tutorial będzie Wam pomocny i zachęci do zmierzenia się z techniką pergaminową.

Pozdrawiam :)



2 komentarze:

Dziękujemy za komentarz :)